«Las naranjas que provienen de Sudáfrica han hecho que salten 640 veces las alarmas de detección de plagas»
40 vegades 🍊🇿🇦 Esta és la xifra de la vergonya. En els últims anys, l’alarma per plagues en els cítrics importats de Sud-àfrica ja ha saltat 640 vegades a Europa. I el pitjor de tot és que són controls puntuals i aleatoris; se'n fan molts menys dels que caldria per a garantir la nostra seguretat. Mentre els nostres agricultors es deixen l’esquena i el futur de les seues famílies per mantindre els camps vius, els supermercats s’omplin de taronja importada de Sud-àfrica a principi de temporada, tirant per terra els preus de la taronja valenciana i asfixiant el nostre sector. A Brussel·les no poden seguir mirant cap a un altre costat davant d'este greuge comparatiu i davant d'unes condicions laborals en origen que ací mai toleraríem. La salut dels consumidors europeus i el futur de la nostra agricultura no són la moneda de canvi de cap lobby. 🛑 Per això la setmana passada vaig viatjar a Sud-àfrica en una visita institucional: per a fiscalitzar sobre el terreny si es compleix el tractament en fred que vam aconseguir exigir i per a dir-los clarament que, si no poden garantir que la seua fruita entra neta de plagues i sense rebentar els nostres preus, s'han de suspendre les importacions immediatament. 🛒 El pròxim colp que vages al súper, mira l’etiqueta. Exigeix producte d’ací, exigeix taronja valenciana. Defensar la nostra terra també és un acte polític diari. 👇 I tu, penses que la UE protegeix prou els nostres agricultors o s'estima més afavorir els interessos de les grans distribuïdores? Et llig als comentaris! https://www.instagram.com/reels/DZHUSELu4Fr/